З досвіту роботи бібліотекаря Користуючись загальними правилами нормативно – правовими документами,- такими як; -Конституції Україні; -Закон України про бібліотеку і бібліотечну справу; -Закон України «Про загальну середню освіту»; -положення про шкільну бібліотеку; -програма розвитку бібліотечної справи в загальноосвітніх закладах. Бібліотека працювала в тісному контакті з педагогічним колективом школи. Робота бібліотеки була направлена на задоволення читацьких потреб, удосконалення учбово- виховного процесу в школі, вихованню культури читання і бібліотечно- бібліографічної грамотності. Аналіз роботи бібліотеки дозволяє зробити висновок, що проведена робота залучила учнів до читання . Проведено екскурсії в бібліотеку учнів 1-4 класів, бесіди про бібліотеку про правила користування, про бережливе ставлення до книги. В бібліотеці проводилась індивідуальна та масова робота. Записуючи дітей до бібліотеки, бібліотекар знайомить їх із правилами поводження з книгою. Бібліотекар показує майбутнім читачам кімнати, де живуть книги. У бібліотеці підібрана література для школярів різних вікових груп. Діти дотримують задоволення від самостійного вибору книг. Також вони охоче беруть літературу, яку їм рекомендують вчителі, бібліотекар. . У процесі своєї діяльності бібліотекар впроваджую в навчально-виховний процес такі форми роботи, як: книговидача, відкритий доступ до фондів, висновки літератури, бесіди, огляди, тематичний підбір літератури, тематичні полиці. Бібліотекар спільно з класними керівниками, вчителями-предметниками сприяють створенню в школі культу книги, як джерело знань, мудрості, духовних цінностей. Дбають про вихованість учнів, їх всебічний розвиток. Бібліотекар, класні керівники, класоводи проводять з учнями бесіди: «Підручники-твій друг, «Як читати і берегти книгу», «Як до нас прийшла книга», «Книга –джерело знань» та інші. Щорічно проводяться загальношкільні свята «Прощання з Букварем», «Посвята в читачі». Жодне літературне свято в школі не залишається поза увагою бібліотекарів. Підбір необхідного літературного матеріалу, оформлення висновків, довідкової літератури- все це є складовою частиною спільної праці бібліотекаря та вчителя- предметника. Під час святкування «Тижня дитячої та юнацької книги» проводяться бесіди з учнями «Бібліотека- книжковий дім», «Книга-твій друг», спільно з вчителями- конкурс малюнків з улюблених творів- «До нас завітала в гості казка». Беремо участь в конкурсі «Кращий читач міста», де один з наших учнів (Буковський Павло) зайняв І- місце серед учасників шкіл міста. З метою виховання бережливого ставлення до книги спільно з вчителями проводяться рейди-перевірки стану підручників. Під час таких перевірок проводяться бесіди «Чому потрібно берегти підручник», «Скільки коштує твій підручник». Важливе місце бібліотекар відводить роботі з ефективного раціонального користування бібліотечним фондом підручників. При цьому бібліотекар дотримується таких умов: -оформляє замовлення на підручники, вивчає стан забезпечення учнів школи підручниками; - веде чіткий облік бібліотечного фонду (в сумарній книзі та інвентарній книзі); -працює над розширенням, поповненням бібліотечного фонду; -систематично працює над збереженням книжкового фонду; -систематично проводить роботу з очищення книжкового фонду. У бібліотеці існують постійно-діючі полиці –«Це слід знати; -факти про ВІЛ, СНІД», «Літературна Житомирщина», «Історія рідного краю», «Професій тисячі одна твоя», «Щоденне св’ято-хліб», «Біблія-це слово боже», «Дотримання законів-обов’язок кожного громадянина», «Леся Українка –наша славна землячка». Створені тематичні папки, матеріали в них допомагають у проведенні позакласних заходів. У цих папках зібрана інформація з газет і журналів минулих років («У світі цікавого», «Історія нашого краю», «Народознавство: звичаї та обряди», «Леся Українка –наша славна землячка» і багато інших. З метою поповнення бібліотечних фондів запроваджено в школі захід «Подаруй бібліотеці книгу». З метою бібліотечної самоосвіти регулярно відвідую семінари, засідання, що організовуються міським методичним об’єднанням шкільних бібліотекарів. (У 2014- 15 навчальному році провели семінар «Хай доля квітне вишиванками», який набрав значного успіху). Необхідною умовою професійного зростання бібліотекаря, розкриття його творчого потенціалу є в першу чергу, його зацікавленість у результатах своєї праці. Цьому сприяє створення належних умов та максимальних можливостей для ініціативи самостійності, творчого пошуку на рівні закладу. Загальний фонд шкільної бібліотеки містить 14809 примірників, з них: підручників 7983 та 49 примірників світової літератури

/Files/images/yagelska/PC050626.JPG

/Files/images/yagelska/03480004.AVI_snapshot_01.21__2015.03.12_22.06.16_.jpg/Files/images/yagelska/PC050633.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 49

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.